tisdag 24 januari 2017

Vaccinerad!

Jag på väg från godisstället.
Nu är jag vaccinerad en andra gång!

Inte för att jag riktigt förstår hur det gick till. Vi åkte bil till ett ställe där Matte ville att jag skulle gå in genom dörren. Jag är lite skeptisk mot främmande dörröppningar och tvekar innan jag går in. Men till slut verkade det som om Matte tänkte gå in utan mig så jag föll till föga.

Där inne fanns det människor och en annan liten hund. Matte tyckte han såg ut som Kapten i Fröken Frimans krig på TV. Jag tyckte mest han verkade nyfiken. Själv la jag mig ner och väntade vid Mattes fötter medan hon pratade med personalen. Men så kom det plötsligt in en annan, mycket större hund. Där tyckte Perron i mig att det fick vara nog, nu var det dags att varna alla runtomkring att det fanns en inkräktare i lokalen.

Som tur var kom veterinären och bad oss stiga in genom ytterligare en dörr. Där inne fick jag ta av mig min bilsele och komma upp på ett bord. Sen fick jag massor av jättegott godis. Sen lyfte dom ner mig igen och så tog Matte på mig selen och vi åkte hem igen.

Det där med vaccination kan jag göra varje dag! På bilden ligger jag i bilen igen och undrar över var den där sprutan jag hört Matte prata om tog vägen. Och Matte, i sin tur, hon muttrar över att jag är rädd för mixerstaven i köket och spisfläkten men inte för stick i nacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar