onsdag 1 mars 2017

Jag - en vattenhund?

Nu var det länge sen Matte skrev nåt här. Det beror INTE på mig, jag har minsann hållt igång och varit på valpkurs flera gånger. Jag växer och väger snart tio kilo! Men Matte och Husse är det inte mycket bevänt med. Matte har varit sjuk i tre veckor snart. Först hostade hon, sen snorade hon, sen fick hon medicin av doktorn och nu är hon mest trött. Samma med Husse.

Så så mycket fysiska aktiviteter blir det inte för dom, fast det är ju kul att båda är hemma från sina jobb.

Idag tvingade dom mig att duscha igen. Dom säger att det blir så när man trampar i bajs. Jag tycker det vore bättre om jag fick trampa var jag ville och slapp duscha. För trots att jag är en vattenhund är det här med badkar och dusch inte min grej.


Man ser ut som en blöt råtta och så tvingas jag bära badrock efteråt. När jag slipper den springer jag runt som galen och skäller och rullar mig på golvet. (Dom har stängt igen till mattorna och sängarna tyvärr.) Matte hoppas att jag ska bli gladare i vatten när jag får bada i sjön i sommar. Hon tycker att man ska gilla vatten om man har simhud mellan tårna.

Om en vecka ska jag klippa mig första gången. Det blir spännande eftersom jag fortfarande inte gillar att bli fasthållen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar