onsdag 15 mars 2017

Nyklippt!

Idris, nyklippt, 4,5 månader
Nu är jag klippt för första gången i mitt liv. I samband med klippningen passade jag på att skärpa till mig, som Matte kallar det. Jag slutade i princip nafsa henne och Husse och om det var klippningen eller ensamhetsträningen men jag är mycket självständigare. 

På nätterna sover jag mestadels själv i ett annat rum, både när människorna väljer det och när jag väljer det själv. Jag är ju snart fem månader gammal! Och så klarar jag att vara ensam hemma när Matte t ex måste på möte i stan. 

I april ska jag gå på en utställningskurs för valpar tillsammans med min bror Fido (Calmigos Ofidio). Sen ska jag ställas ut i Strängnäs den 1 maj och i Molkom i Värmland den 27 maj. Det blir spännande att se om jag klarar att springa runt i ring och visa upp mig. Särskilt om Fido är där, för han är ju så kul att brottas med. Men vi ska träna hos några som verkar kunna det här med utställning så det kanske kan bli pli på det långsvansade syskonparet också. Våra andra syskon Sally (Calmigos Omega), Iris (Calmigos Oona) och (Calmigos) Ozo har stubbsvans och mammas matte säger att det var jag och Fido som busade mest med varann redan i valplådan. Dom andra tre verkar mer ha ärvt pappa (Calmigos) Lorenzos temperament medan vi nog är ganska lika mamma (Calmigos Kiwi) Doris till både utseende och humör. 

Mamma Doris fick förresten omdömet excellent på stora internationella utställningen i Strängnäs i helgen. Fin hund att brås på, säger Matte. Själv tycker jag nog hon är lite sträng, hon kräver att jag lyssnar på henne, står still och gör som hon säger vilket jag ibland inte alls har lust med. Men än är jag inte riktigt tonåring så jag lyssnar fortfarande på Mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar